Osallistuvan budjetoinnin 2024 ehdotusvaihe on käynnistynyt

Nyt pääset tekemään ehdotuksen / ehdotuksia seuraavaan osallistuvan budjetoinnin äänestykseen.

Hyvinkään kaupunki toteuttaa nyt viidennen kerran koko kaupunkia koskevan osallistuvan budjetoinnin. Tähän on varattu tänä vuonna 25 000 euroa. Tämän vuoden teemana on yhteisöllisyyden edistäminen esim. yhteisölliset tapahtumat, taideprojektit, yhteisliikunta tms.

Ehdotusaika on alkanut 8.1.2024 klo 8.00 ja se jatkuu tammikuun loppuun asti.

Tästä pääset tekemään ehdotuksesi: https://www.ehyvinkaa.fi/osallistuvan-budjetoinnin-ehdotus/

Ehdotusajan päätyttyä kaupunki käy läpi kaikki ajoissa saapuneet ehdotukset ja varmistaa, että ehdotukset täyttävät ennalta määritellyt arviointikriteerit. Mikäli ehdotus täyttää kriteerit, laaditaan sen toteuttamiselle alustava kustannusarvio. Kun ehdotuksille on saatu alustavat hintalaput, otetaan ne mukaan kaikille kuntalaisille avoimeen äänestykseen.

Äänestys valituista kohteista käynnistyy 13.3.2024 ja äänestysaika päättyy 1.4.2024.

Edellä mainitun lisäksi ohjataan kouluille 10.000 euroa  yhteisöllisyyden ja liikkumisen edistämiseen. Kouluilla rahojen käytöstä päättävät henkilökunta ja oppilaat yhdessä.

Lisätiedot: Janne Mäki
janne.maki@hyvinkaa.fi

Talkooraha 2024 kylien elinvoimaisuuden ja yhteisöllisyyden tukemiseksi

Vuodelle 2024 on varattu 15 000 € talkoorahaa kylien elinvoimaisuuden ja yhteisöllisyyden tukemiseksi. Kuntalaiset voivat tehdä ehdotuksia talkoorahakohteiksi 29.2.2024 klo 15.00 mennessä. Ehdotukset tulee toimittaa kaupungin kirjaamoon kirjaamo@hyvinkaa.fi ja asiaotsikossa tulisi käyttää tunnistetta ”Talkooraha 2024”. Kyläasiain neuvottelukunta käsittelee ehdotukset ja käsittelyn perusteella kaupunginjohtaja tekee päätöksen talkoorahan jakamisesta.

Lisätietoja talkoorahasta: Hannu Lindqvist 040 155 4275 ja Markku Nieminen 040 155 4244
sähköpostit: etunimi.sukunimi@hyvinkaa.fi

Päivitetty 15.1.2024