Mitä tapahtuu, kun yhdistetään hyvinkääläinen omintakeisuus ja huipputuottajien hittivainu? Hyvinkään tunnuskappaleessa kuuluu satojen kaupunkilaisten ääni.
Hyvinkää lopettaa hissuttelun ja kajauttaa maailmalle kaupungin elämän ääniä vilisevän kappaleen, nimeltään Hyvinkääni. Kappaleen tekoon saivat osallistua kaikki kaupunkilaiset, ja värikkään kokonaisuuden taustalla on myös hittikappaleistaan tunnettu tuottajakaksikko.
yvinkään kaupungin uusi brändikampanja Hyvinkääni huipentui lauantaina 18. tammikuuta, kun kaupungin oma tunnuskappale julkistettiin Kauppakeskus Willassa. Kappale kuvastaa hyvinkääläisyyttä, ja se syntyi erikoisten vaiheiden lopputuloksena.
Hyvinkääläiset saivat lähettää kappaleeseen oman elämänsä ääniä, ja vauhdikkaan musiikin lomassa kuullaankin satojen kaupunkilaisten panos. Mukana on niin pesäpallo-ottelun katsomon hurrausta, kuoron äänenavausta kuin koiran ulvontaa.
”Halusimme tehdä Hyvinkään tunnuskappaleen aivan uudella tavalla. Yhteisöllisyys on meille tärkeää, ja tällä tyylillä kappaleesta tuli juuri Hyvinkään kuuloinen – vauhdikas, pirskahteleva ja hyvällä tavalla omaleimainen”, Hyvinkään kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen kertoo.
Kokonaisuuden tuottajina toimi tuotantoyhtiö Trillionaire Productions, eli Juha-Matti Penttinen ja Ossi Riita. He ovat tuottaneet kappaleita useille Suomen merkittäville artisteille, kuten Cheekille, Petri Nygårdille ja Uniikille. Kappaleen musiikin ovat säveltäneet ja soittaneet paikalliset muusikot Noora Vuorenmaa, Jukka Palonen ja Sami Pirttilahti. Kertosäkeen sävellys ja sanoitus ovat Noora Vuorenmaan ja Anna Kinnusen, tekniikka Hyvinkääsalin Pietari Similän.
Jos Hyvinkää olisi biisi, millainen se olisi?
Äänillä on vahva yhteys tunteisiin, ja kotiseutuun liittyy paljon äänimuistoja. Hyvinkään kaupungin ja markkinointitoimisto Aava & Bangin yhteistyöllä syntyneen Hyvinkääni-kampanjan päätavoitteina on kasvattaa Hyvinkään kaupungin tunnettuutta, vahvistaa omaleimaista brändi-identiteettiä ja herättää potentiaalisten asukkaiden kiinnostusta.
“Hyvinkää tarjoaa erinomaiset puitteet ja monipuolisesti vaihtoehtoja asukkailleen eri elämänvaiheissa, mutta meiltä on puuttunut oma ääni. Nyt on meidän aikamme tulla kuulluksi”, Hyvinkään viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen sanoo.
Hyvinkääni
Kuuntele Hyvinkääni-biisi tästä