Hyvinkään kaupungin laskutuskäytäntöön muutoksia

Kaupungin talousjärjestelmät uudistuvat 1.1.2025. Osalle asiakkaista tämä tarkoittaa muutoksia suoramaksu- tai e-laskusopimuksiin.

Hyvinkään kaupungin suoramaksu- tai e-laskusopimuksissa on ollut käytössä useita eri laskutusaiheita. Järjestelmäuudistuksen yhteydessä käyttöön jää vain yksi yhteinen laskunaihekoodi ”Laskutus”, jonka kautta asiakas saa jatkossa kaikki kaupungin laskut joko suoramaksuina tai e-laskuina omaan verkkopankkiinsa.

Kaikkien asiakkaiden suoramaksu- tai e-laskusopimukset on tehtävä uudestaan joko asiakkaan verkkopankissa tai pankin asiakaspalvelussa. Vuoden 2025 ensimmäinen lasku saapuu paperilaskuna postitse. Kivran tai OmaPostin käyttäjät saavat ensimmäisen laskun ko. palveluun. Mikäli suoramaksu- ja e-laskusopimusta ei uudista, niin laskut saapuvat myös jatkossa paperi- tai digipostina.

Ota suoramaksu- tai e-lasku käyttöösi näin:

  • Mikäli haluat laskusi e-laskuna, tee e-laskutilaus verkkopankissasi. Huomioithan, että e-laskutilaus on henkilökohtainen ja koskee kaikkia Hyvinkään kaupungin laskuja. Jos laskulla on kaksi vastaanottajaa, e-laskutilaus tulee tehdä laskussa ensimmäisenä olevan asiakkaan tiedoilla.
  • Mikäli haluat laskusi suoramaksuna, ole yhteydessä omaan pankkiisi suoramaksuvaltuutuksen tekoa varten.

Lisätietoja:

  • talous [@] hyvinkaa.fi
Päivitetty 21.1.2025